“RUTA LITERÀRIA” A CÒRDOVA

Els alumnes i les alumnes de l’assignatura optativa de Literatura castellana de 1r de batxillerat hem fet els dies 8, 9 i 10 de maig de 2018 un viatge de “Ruta literària” a Còrdova per tal de visitar aquesta monumental ciutat, gaudir de la festa dels seus esplèndids “patios” (Patrimonide la Humanitat) i seguir els passos dels poetes, perquè La poesía no solo está para leerla, sino también para recorrerla…

DIARI DE VIATGE

Eren les 8:30h del dimarts 8 de Maig quan el tren sortia de l’Estació de Sants de Barcelona.

A les 14:30h ja estàvem acomodats a l’Alberg on vam dinar. A la tarda vam anar a visitar el “Puente Romano”, que no ha estat pràcticament modificat. Seguidament vam fer una breu visita al “Patio de los Naranjos”, ja que el pròxim dia tindríem més temps per veure’l. També vam visitar “la Judería”, el “Paseo de la Victoria” i la “Plaza Tendillas”. Després ens vam dirigir a l’Alberg per sopar, per després encaminar-nos cap a “la Mezquita” per fer una visita guiada (“El alma de Córdoba”). Va ser una visita preciosa, constava d’un documental d’uns 15 minuts, després vam entrar a la Mezquita on s’anaven il·luminant les zones, sincronitzat amb l’explicació.  Un cop finalitzada la visita vam dirigir-nos a veure “las noches mágicas del Alcázar”, al seu jardí. Aquell joc de música, llums i aigua va ser meravellós per acabar el dia.

L’endemà, al matí, vam visitar: “los jardines del Alcázar” que vam veure per segon cop però d’una manera molt diferent al de la nit anterior. Ara les fonts quedaven en segon pla i en canvi les flors i els arbres van adoptar el paper protagonista. Més tard vam anar a “los Patios” de la Zona de “San Basilio”. Els “Patios” van ser espectaculars, els obrien al públic i només entrar una agradable fragància es colava dins les foses nasals fins al final de la visita. El que ens va cridar més l’atenció, en general, va ser el contrast de colors, la casa blanca, el color blau dels testos i finalment el vermell o altres colors molt vius de les flors. Vam dinar a l’Alberg. Aquella mateixa tarda vam anar a veure “la Plaza de los Capuchinos” on fent honor al seu nom, alguns van prendre un cafè i els altres van berenar alguna altra cosa. Vam anar a “los Jardines de Colón”, i als “patios de Santa Marina”, on es trobava el “patio” més gran de Córdova. Allà dins vam llegir una poesia de Ricardo Molina: “el patio cordobés”. Vam aprofitar el temps lliure fins l’hora de sopar. Després de sopar vam anar “la Plaza de la Corredera” a prendre alguna cosa tots junts per així veure el “Festival de Patios” i per acabar la nit vam anar a un local amb billars i música.

El dia següent, ja l’últim, a les 9:00h teníem la visita a “la Mezquita” i a la seva torre. Quan vam pujar, molts ens vam sentir identificats amb el personatge del “Magistral” de la novel·la “la Regenta”, que acabem de llegir a clase. Més tard vam anar al “Museo Julio Romero de Torres”. Els seus quadres eren sorprenentment realistes; les mirades de les dones retratades et seguien a totes bandes i les emocions eren molt naturals. Vam tenir temps lliure per descobrir cada bocí de la ciutat y fer alguna compra o prendre alguna cosa abans de dinar. Ja s’acabava el viatge, així que vam anar a dinar a un mercat on servien des de tapes tradicionals fins a menjar mexicà; així ens vam acomiadar de la meravellosa ciutat de Còrdova.

A les 20:40h ja estàvem altra vegada a Barcelona.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.